Místní dráha Tábor — Bechyně. První dráha Rakouska-Uherska, kde se předpokládal pouze elektrický provoz. Provoz zahájen slavnostně 21. 6. 1903

Sorry, this entry is only available in Czech. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

parni elektrarna

Parní elektrárna pro dráhu Tábor — Bechyně (Pohled 1:100) (NA, GI/R, karton 419, sg. 26702/7)

Pro železniční projekty z doby monarchie netypická stavba — parní elektrárna. Táborský zdroj proudu pro napájení elektrické dráhy Tábor — Bechyně a osvětlení města byl postaven na základě projektu vypracovaného Zemským výborem království Českého (z prostředku Země České byl dráze garantován úvěr u Zemské banky). Projekt byl schválen ministerstvem železnic a předložen na tzv. politické pochůzce dne 17. 2. 1902, která předcházela stavebnímu povolení (stavební koncesi) dráhy. Elektrické zařízení elektrárny dodala — stejně jako elektrickou výzbroj motorových vozů i trati samé — firma Křižík. Budova elektrárny pod mostem dráhy v Táboře dodnes stojí, ačkoli už neslouží původnímu účelu.

vlakopis

Vlakopis prvního pravidelného vlaku elektrické dráhy Tábor — Bechyně (NA, GI/R, karton 420, sg. 27361)

Dne 22. 6. 1903 v 6.00 hodin vyjel ze stanice Bechyně s 12 cestujícími první pravidelný vlak elektrické místní dráhy Tábor — Bechyně. Motorový vůz č. 2 řídil strojvedoucí Jan Kos. Do Tábora vlak dorazil v 7.18 s 16 cestujícími.


Tuto stránku lze uložit ve formátu PDF.
Dokument (PDF — 459 kB)